terima kasih singah :) kalau ade mase singgah lagi yer ? hehe . muaah pipi kanan :* muaah pipi kiri :*

DOAKAN BUDAK COMEL NIE SEHAD :)

waktu aku blog walking . tetibe aku terbace entri
pasal seorang budak comel nie .
sedih sangat sangat . korg pecaye tk ? aku nanges
biler aku bace pasal budak comel nie .
korang nk tao ? meh . bace bawah nie :"(

salam wahai rakan2 alammaya ku......
ingat x lagi dgn puteriku, Dania Emelda Aqasha?? dy dalam keadaan tak stabil skrg...saya sempat meluangkan masa seketika ini, untuk menulis hanya untuk meminta jasabaik rakan dan taulan, samaada kenal saya atau pun hanya kenal di alam siber ini.....utk sama2 mendoakan kesejahteraan puteriku ini......

she's diagnose leukimia pd 12 feb 2011, dan skrg dah cycle yang ke 3...sepatut nye hanya mengambil masa lagi 3 minggu shj untuk menghabiskan cycle ini....dan selepas itu..masuklah maintanance di mana pu3 ku ini hanya sebulan sekali shj mendapatkan rawatan....

tapi, sesungguhnya Tuhan itu maha Penyayang....Dia menduga kami sekeluarga dgn ujian yang amat berat utk kami tempuhi......

9hb Ogos, last ASPA (injection Kimo)...dy mendapat diarrhoea..dan dia amat2 kuat untuk tempuhi semua itu....

11hb Ogos dia dimasukkan ke HSI selepas menjalani kemo....utk menjalani rawatan diarrhoea..

12hb Ogos alhamdulillah dibenarkan balik kerana dah xde buang2 air lagi.....

14hb Ogos selepas pulang ke muar pd jumaat tu, dy buang2 air kembali....dan minta dimasukkan ke hospital kerana xtahan dgn sakit perut. kami bawa dia ke HPSF Muar, sbab pd kami diarrhoea mungkin boleh ok setelah 2-3 hari dpt rawatan....

18hb Ogos, kami rasa, kami perlu bawa dy ke HSI..perlu!!! dan tetibe tekanan darahnya merundum jatuh...yang menyebabkan pihak HPSF tidak membenarkan kami mmbawanya ke hsi selagi darahnya xstabil...


18hb Ogos, dy dimasukkan sehingga 3 jenis ubat utk menstabilkan tekanan darahnya...

aku xtdo semalaman walaupun seharian aku sakit gastrik....sehingga dirawat di Kecemasan hpsf.
semalaman aku menjaga nya....ajak dy tengok upin...supaya dia dpt hilangkan rasa sakit perutnya tu.....

5.30pagi, akhirnya aku tertewas dgn mataku.......aku terlelap......dia pun dah tdo masa tu

6.30 pg, aku terjaga......

nurse " akak, sy dah bg ubat demamkul 6 tadi....adakat meja. nk kejutkan akak xsampai hati sbb akak br tdo..."

aku" ha yelah," lantas bangun dan menyediakan ubat2 yang nk disuap kpd dia....

aku "Nia....bangun sayang..mkn ubat nak," sambil mengangkat nya utk didudukkan......

nauzubillah.......dy kejang!!! aku lantas memanggil dokter..........emergency!!!!!!!

lebih 30minit dy dipulihkan.....olehkerana sawannya lama, maka dokter terpaksa pasang tube utk membantu pernafasan dia.....dan dia,terpaksa ditido kan....


bengkak dah muka nya........sampai hari ni, darahnya naik dan turun....
sel darah putih nya jatuh, dn itu yg menyebabkan dy lambat nk melawan penyakitnya....



kawan2.......
aku x akan minta duit......
tapi, hanya 1 minit selepas solat anda.....tolonglah doakan anak ku ini, Dania Emelda Aqasha dupaya dia dapat melawan penyakitnnya, supata dia kuat semangat......dan kuatkan semangat ku juga utk menempuh segala cabaran ini........1minit je!!!
aku amek kat blog mama dye sendiri . sian dye kan ?
waktu dye sebelom saked dulu . comel gile .
korang tngok lah kat SINI :)
kite ramai2 doakan agar DANIA EMELDA sehad kembali :)
AMINN !

No comments:

Post a Comment